Årets OOM är avgjord

Grattis till vinsten

Maria Smith

Order of Merit Regler

Order of Merit gäller för medlemmar i Arninge Golfklubb.

Vi tävlar om vem som är vår främsta klubbtävlingsgolfare under säsongen. Ju fler tävlingar
man spelar ju större chans att bli årets OoM vinnare. Nytt för i år är att den med högst
sammanlagd poäng efter de 12 tävlingar som ingår inte bara vinner ära och berömmelse
utan också ett fritt medlemskap i Arninge GK under 2025!

Av Arninge GK:s klubbtävlingar 2024 ingår 12 st i Order of Merit, se nedan vilka
•    Kvalificering till finalen sker med poängberäkning. Se nedan hur poäng fördelas.
•    OBS. För att spela få spela finalen krävs att man deltagit i minst 4 st Order of Merit tävlingar.
•    Placeringspoäng delas ut efter att spelare från andra klubbar är bortplockade ur resultatlistan för deltävlingen.
•    I tävlingar med flera klasser slås klasserna ihop till en klass vid fördelningen av OoM-poäng.
•    I par och lagtävlingar får båda i paret eller samtliga i laget dela på den poäng som placeringen ger.
•    Ställer man upp som tävlingsledare i OoM tävlingar och inte deltar får man 5 poäng per tillfälle.

Order of Merit avslutas med ett finalspel den 28 september där årets totalvinnare får sitt pris och där de 4 bäst placerade i finalen vinner en golfweekend med 1 övernattning och 2 greenfee.
•    De 30 främsta på säsongens OoM lista får delta i finalspelet. Ni som är kvalificerade får särskild inbjudan några dagar innan finalen.
•    Finalen spelas över 18 hål slaggolf med hcp. Vinst kan inte överlåtas fritt till annan person, utan går då vidare i placeringsordning.

Poängfördelning i varje deltävling OoM 2024

Placering Poäng

Följande 12 tävlingar ingår i Order of Merit 2024:

05 Maj Shopens Uppstartsshamble
19 Maj Arningeslaget