Resumé av tävlingsveckan

Publicerat: 2024-07-30 - 10:37

Här kommer en kort resumé från Arningeveckan samt info om tävlingarna som kommer under Augusti månad.

Arninge GK:s tävlingvecka genomfördes under v. 30. Tävling varje dag måndag till fredag.  Totalt antal startande under veckan har varit strax under 400, vilket var på samma nivå som förra året.
Under veckan var vädergudarna med oss och förhållandena för spel var de allra bästa. Banans kondition var mycket bra vilket många gästande spelare uttryckte. Vi vill ge banpersonalen ett stort tack för det arbete de lägger ner för att presentera banan i bästa möjliga kondition.
Det blev Arningespelare i topp alla dagar: Startupbogeyn vanns av Monica Klippmark, Specialen 6+6+6 vanns av Ylva och Johan Pekkari, Power Tee vanns av Johan Svensson, Arningedubbeln vanns av  Johnny Granberg och Per-Arne Karlsson (Täby GK) och avslutande Sommarscramblen vanns av laget Staffan Lundborg, Aron Lundberg, Cecilia Forslund och Jonas Forslund.
Veckan präglades av fin golf med låga scorer, glada miner på banan, bra speltempo och omsorg om banan med många lagade nedslagsmärken. Då samtliga tävlingar hade kanonstart var det många som dröjde kvar till prisutdelningarna, över en god lunch och något gott att dricka.
Vi i Tävlingskommittén vill tacka alla som bidrog till att göra årets tävlingsvecka till en riktigt härlig vecka fylld av det många av oss gillar mest, golf och trevligt umgänge.

Stefan Eriksson, ordf i Tävlingskommittén Arninge GK

Klubbtävlingar under augusti:
4 augusti spelas 2-Generationer: Partävling, greensome
10-11 augusti spelas KM Öppna: Herrar och damer spelar 18 hål lördag + 18 hål söndag. Cut efter 18 hål. Slagtävling scratch från bakre tee. Nu skall det avgöras vem som är klubbens bästa dam- respektive herrspelare. Redan har många duktiga herrspelare anmält sig, men vi saknar våra duktiga damspelare. Tävlingen är öppen för herrar med max hcp 18,0 och damer med max hcp 36,0. Lägsta ålder för att få delta är fyllda 13 år under 2024.
25 augusti spelas Resetouren by Beachcomber: Årets kanske roligaste partävling med stort prisbord inkl. resor m.m. Extra ”tävlingar i tävlingen” på banan och HiO utmaning. Missa inte den här tävlingen, anmäl er snarast!
Komplett info om tävlingarna finns på golf.se/mingolf, där ni anmäler er.

Tävlingskommittén Arninge GK